icon-arrow_lefticon-arrow_righticon-checkboxicon-checkbox_checkedKurir_icon_fonts_template-09icon-hearticon-info_miniicon-locationicon-mailicon-printicon-reporticon-searchicon-starKurir_icon_fonts_template-07icon-usericon-zoominfo-boubleicon-strokeHeart

 Kako prodati polovan automobil

Kako prodati polovan automobil, za koliko će se vremena prodati, za koliko novca će biti prodat, kakva će pitanja postavljati potencijalni kupci, kakvi ugovori treba da se potpišu? Ovo su samo neka od pitanja koja većina ljudi postavlja sebi kada se odluče da prodaju svoj automobil.

Celokupan process prodaje polovnog automobila uopšte nije komplikovan, čak ni za ljude koji se prvi put nalaze u ulozi prodavca. Postoje jasno definisani koraci koji vode ka uspešnoj prodaji automobila. Sve što treba da se uradi je da se ovi koraci ispoštuju do kraja, tj po svim svojim tačkama i prodaja je zagarantovana.

U daljem tekstu, zajedno ćemo proći kroz sve korake prodajnog procesa i od vas napraviti dobrog i iskusnog prodavca koji će znati šta je bitno a šta ne da bi se automobil brzo, kvalitetno i sigurno prodao.

Korak 1: Priprema vozila za prodaju

  • Provera tehničke ispravnosti - Oored toga što vlasnik poznaje svoje vozilo, potrebno je da se pre prodaje automobil odveze u servis. U servisu ćete dobiti informacije u kakvom je stanju vaš automobil, šta mu je dobro, a šta ne. Kako bi izbegli moguće neprijatnosti posle prodaje vašeg vozila, tj da vas kupac pozove i saopšti da vozilo ima odredjene nedostatke, sve kvarove koji mogu biti uzrok problema treba odkloniti. Naravno, vi prodajete polovan automobil i ne možete 100% garantovati da on neće imati odredjenih kvarova u budućnosti. Na vama je da sitnije kvarove otklonite i dovedete vaše vozilo u korektno stanje za prodaju. Velika ulaganja nisu potrebna. Takodje, kupac vozila mora znati da kupuje polovan automobile i da može očekivati odredjene nepredvidjene kvarove, ali ne i to da mu prodate automobile koji će mu stati iza prvog ćoška.
     
  • Pranje i poliranje - Pošto vam u servisu pregledaju vozilo, na vama je da uradite odredjene estetske zahvate na automobilu. Operete vozilo spolja i iznutra, stavite u vozilo odgovarajuće patosnice, poželjno je staviti i neki od osveživača za vozilo (jelkica, i ostali mirisi), izbaciti iz vozila sve papirice, i sitnice - sve ono sto je od vašeg vozila pravilo “kancelariju”. Ispolirati točkove ili aluminijumske felne, kao i ispolirati delove vozila na kojima je boja izbledela ili ima sitnih oštećenja.
     
  • Dokumentacija i prateća oprema - Poslednja faza pripreme je da svu dokumentaciju koju imate o vozilu, servisnu knjižicu, servisne račune, originalna dokumenta, spremite na jedno mesto kako bi ih dali kupcu na uvid. Što imate više dokumentacije, to sugeriše da ste pažljivo brinuli o svom vozilu i kupac će imati više sigurnosti i poverenja da vozilo kupi, baš od vas..

    Kada ste ovo uradili vaš automobil je spreman za prodaju.
     

Korak 2: Oglašavanje vozila za prodaju

 U današnje vreme postoji mnogo načina kako i gde možete prodati vaš automobil:

  • Preko posrednika - Automobil možete prodati preko posrednika na auto placu, tako što će te vaše vozilo odvesti na auto plac i tamo ga parkirati. Dogovorite prodajnu cenu sa posrednikom, kao i proviziju koju on dobija od prodaje vašeg automobila. Nedostatak kod ovog vida prodaje je u tome što vozilo mora biti parkirano na placu (podrazumeva se da imate drugo vozilo na korišćenje), to što prodavac na auto placu nikada ne zna sve o vašem vozilu kao i bezbroj poziva koji će uslediti za dodatna pitanja. Dobra strana ovog vida prodaje je u tome što većina ljudi nema vremena da se bavi prodajom svog automobila, pa je ovo savršen način da neko drugi to uradi za vas.
     
  • Među svojim poznanicima - Automobil možete prodati na način da razglasite ljudima u okruženju da prodajete vaš automobil, kao i da koristite društvene mreže poput facebook-a. Ova naravno nije profesionalan način prodaje I može dovesti do mnoštva poziva od strane zainteresovanih kupaca kao I sate I sate na telefonu objašnjavajući koje je godiše auto, koliko je prešao, itd. Dobra strana ovakve prodaje je u tome što ljudi vole da kupe automobile na preporuku jer tako imaju utisak da kupuju sigurnu stvar.
     
  • Preko sajta za auto oglase - Najbolji način prodaje vašeg polovnog automobila je oglašavanje preko INTERNETA. Ovde pre svega mislimo na prodaju preko specijalizovanih sajtova za prodaju polovnih automobila. Sajt MojAuto.rs je jedan od vodećih sajtova za oglašavanje polovnih automobila i on nudi niz mogućnosti koji će vam pomoći da brzo i sigurno prodate vaš automobil.
    Prednost prodaje putem Interneta je to što su oglasi dostupni 24h dnevno, vidljivi su za mnogo više ljudi (u celoj zemlji) i najčešće su grupisani po regionima što olakšava pretragu. Uz oglase je uvek navedena specifikacija i određen broj fotografija autmobila. Takođe, sami prodavci imaju uvid o tome koliko je oglas posećen i ako velika poseta nije srazmerna broju telefonskih poziva kupaca, može konstatovati da nešto nije u redu (npr. da je određena previsoka cena, izostavljene su neke bitne informacije i slično).


Šta jedan oglas čini dobrim?

  • Tačnost u tehničkim podacima o vozilu( kubikaža, konjske snage, broj kilometara, karoserija…). Jako je bitno navesti realnu kilometražu na automobilu!
  • Jasna cena vozila ( da li fiksna ili ne, da li je moguća zamena…)
  • Što više podataka i tačna specifikacija o standardnoj i dodatnoj opremi
  • Što više podataka ( da li je prvi vlasnik ili ne, da li je vozilo uveženo, da je garažirano, korišćeno kao lično ili za potrebe firme…)
  • Što bolji opis vozila u delu gde vlasnik piše o svom vozilu. Sav istorijat vozila koji je poznat, svi servisi koji su uradjeni, kvarovi koji su bili…I sve ostalo što će budućem kupcu pomoći da stekne što bolju sliku o vašem vozilu.
  • Poslednji i najvažniji činilac dobrog oglasa su slike automobila. Veliki broj ljudi koji prodaje svoj automobile ne obraća dovoljno pažnju na slike auta koje postavljaju. Automobil je potrebno islikati što više, minimum 10 fotografija. Iz svih uglova spolja, unutrašnjost automobile, motor automobila, gepek, gume, točkove, …

    Ukoliko želite da vaš oglas bude dobar, odvezite vaš automobil na neko lepo mesto, neki plato, pored reke, ispred neke lepe zgrade, neki prostran parking…i tu napravite 10-15 fotografija.

 

Korak 3: Pregovaranje sa potencijalnim kupcima

  • Javljajte se i odgovarajte na mejlove - U ovoj fazi prodavac vozila može očekivati mnoštvo pitanja od potencijalnih kupaca. Pozivi mogu dolaziti tokom celog dana ali i u večernjim satima kada su ljudi kod kuće i gledaju internet oglase. Jako je bitno da se prodavac ukoliko je u mogućnosti javlja na sve pozive, tako se stiče slika o ozbiljnom prodavcu.
     
  • Pripremite odgovore - Kada dobijete poziv od potencijalnog kupca najvažnije je da imate spremne sve odgovore na pitanja o vašem automobilu. Najčešća pitanja su: koliko je vozilo STVARNO prešlo, da li je vozilo UDARANO, kada I koji sumu uradjeni SERVISI kao I da li je CENA fiksna. Jako je bitno da vaši odgovori budu istiniti i tačni. Tačnost vaših odgovora o stanju vozila mogu biti provereni na mnoge načine, te se sa tim ne treba igrati. Samo istiniti odgovori o stanju vozila I na sigurnom ste.
     
  • Osmislite prezentaciju vozila - Ozbiljan kupac će posle razgovora sa vama, želeti da lično dodje do vas I pogleda vaš automobile. Kada se organizje sastanak sa potencijalnim kupcem logično je da će on zahtevati probnu vožnju. Tu je potrebno voditi računa o nekoliko stvari: potrebno je susret organizovati kod kuće, tokom dana, kako bi se obezbedilo dovoljno vremena za detaljan pregled vozila. Na uvid je potrebno tražiti vozačku dozvolu, a neophodno je razjanisti osobi koja će probati automobil da će ona platiti eventualnu kaznu zbog prekoračenje brzine. Takođe, nikada ne bi trebalo dozvoliti potencijalnom kupcu da vozi automobil sam, bez prodavca.

Ukoliko se kupcu dopadne vaš automobile I dogovorite se oko kupovine, dolazite do poslednje faze a to je zaključenje prodaje.
 

Korak 4: Zaključenje prodaje 

Kako bi se zaštitili od moguće prevare prodavac može uzeti depozit u prvoj fazi prodaje. Depozit možete uzeti na reč, mada vam mi savetujemo da se uradi ugovor o DEPOZITU. Nužno no je priprmeniti dve kopije KUPOPRODAJNOG ugovora koji će biti ispravno potpisani i overeni. U ugovoru jasno moraju biti navedeni svi važni podaci o automobilu (marka i model, broj šasije, vreme registracije, kilometraža, cena, imena prodavca i kupca, kontakti i slično). Ugovor se overava u OPŠTINI.

Kod kupovine polovnog, već registrovanog vozila, prenos vlasništva se vrši isključivo sa licem navedenim kao vlasnikom u saobraćajnoj dozvoli, odnosno ovlašćenim licem, i to sklapanjem kupoprodajnog ili posredničkog ugovora. Novi vlasnik koji kupi vozilo od vas I potpiše sa vama KUPOPRODAJNI ugovor, dužan je da u roku od 15 dana plati prenos apsolutnih prava I vozilo prevede na svoje ime. Zahtev za prenos apsolutnih prava podnosi se u OPŠTINI na kojoj je prodavac registrovan.

Na kraju, potrebno je izvršiti prenos vlasništva, odnosno odjaviti tablice u SUP-u. Tada će novi vlasnik moći da izvrši registraciju na svoje ime.
Ukoliko prodajete polovno vozilo koje je uveženo I nije registrovano pre toga na teritoriji Srbije, vi kao prodavac plaćate porez I vozilo se bez dodatnih troškova registruje na budućeg vlasnika. U ovom slučaju budući vlasnik nema obavezu da plaća porez na prenos apsolutnih prava već samo registraciju vozila.

Vaši favoriti ()