Opel Corsa B 1,4

Nema slike
Oceni oglas:

Opšti podaci

  • Opel Corsa B 1,4
  • 1998 godiste
  • ID oglasa: 1164691
  • Oglasen: 03.05.2014
  • Ažuriran: 15.01.2013

Dodatni podaci

  • Zamena Ne
  • Vozilo je polovno
  • Havarisano Ne
  • Na ime kupca Ne
  • Stranac Ne

Opis

crna, abs, šiber, servo, atestiran plin, zimske i letnje gume, alu felne, drugi vlasnik 7 godina.

Prosečna cena

Cena ovog vozila je oko 14% veća od prosečne cene za Opel Corsa.

1.239 EUR
1.600 EUR
  • jeftinije
  • prosek
  • skuplje

Najnoviji auto oglasi:

56

prodato od jutros

preko sajta mojauto.rs

Upravo prodat

Opel Astra 1.7 dti nema bolje

Opel Astra 1.7 dti nema bolje

3.399 EUR
  • 2003 god.
  • 171.000 km
  • Kragujevac
  • Dizel
  • 1686 ccm
  • 74 ks

Magazin

u saradnji sa Auto Bild

Pogledajte ostale vesti u magazinu

Test

Čitate test polovnog automobila  koje je testirala redakcija Auto Bilda. Testirani auto nije auto iz oglasa koji gledate!



 

Godište – 2000
Kilometraža – 160.000
Cena – 2.600 evra

Idealan prvi automobil?

Neko nepisano pravilo jeste da novom vozaču treba kupiti jeftinog i jednostavnog polovnjaka da se na njemu uči vožnji i parkiranju, pa ako ga usput malo i „isčuka“ nije šteta. U tom smislu, mehanički jednostavna i pouzdana, sa niskim troškovima održavanja, polovna „opel korsa“ nameće se kao vrlo zanimljivo rešenje

Vremena su takva da mnogi koji su u potrazi za što jeftinijim polovnjakom često razmatraju i vozila stara desetak, petnaest, pa i više godina. Ipak, većini je jedna decenija maksimum do kojeg bi išli u potrazi za vozilom. Tačno negde na ivici tog vremenskog perioda balansira i testirana „opel korsa“ druge generacije.

Po relativno povoljnoj ceni nudi proverenu i pouzdanu mehaniku, poneki problem sa elektronikom, povoljne delove i niske troškove održavanja. Reklo bi se – idealan polovnjak za nekog ko nema mnogo novca. Upravo zato, potrudili smo se da pronađemo ovakvu „korsu“ u pristojnom stanju.

Proizvedena je u poslednjoj godini pre zamene „korsom C“, odnosno 2000. godine, i kao takva predstavlja proverenu i zrelu varijantu koja je preležala sve dečje bolesti, odnosno, na kojoj su ispravljene sve greške uočene tokom proizvodnje. U tom smislu, takva „korsa B“ iz poslednje godine proizvodnje svakako je bolja varijanta od, na primer, sledeće, treće generacije „korse“ proizvedene iste (2000.) ili naredne godine.

Vlasnik je „opel korsu 1.2“ kupio pre četiri godine. Testirana varijanta spada u specijalnu seriju napravljenu povodom stogodišnjice „opela“. Takvi modeli proizvodili su se i prodavali tokom 1999. i 2000, a prepoznatljivi su po specijalnom natpisu na boku i bogatoj standardnoj opremi. Tako ova „korsa“ ima i klima-uređaj, što i nije baš uobičajeno za gradske automobile iz devedesetih. Takođe, za nju postoji i pomalo neprijatna priča sa nedavno završenog odmora.

Naime, klima je vredno radila sve četiri godine od kupovine automobila, međutim, vlasnik je pomalo zanemarivao redovne kontrole, pa mu se po nepisanom pravilu, po najvećoj vrućini, dok je čekao na granici desio peh – klima je prestala da radi. Iako je najverovatnije reč o nedostatku freona, on je ipak odlučio da ovaj trošak ostavi za narednu godinu. Kada su u pitanju drugi kvarovi, na „korsi“ su zamenjeni prednji krajevi spone, što je više danak vožnje po domaćim putevima nego problem do automobila, a tom prilikom zamenjeni su i prednji diskovi koji su dotrajali. Takođe, vlasnik je nedavno primetio da mu se volan trese prilikom promene pravca, pa je vreme da se proveri i stanje trapa.

Osim ovog problema sa mehanikom, proverom na dijagnostici utvrđeno je da postoji i problem na EGR ventilu i da uskoro predstoji i njegova zamena. Od ostalih problema, tu je i izduvni sistem koga je napala korozija i uskoro će morati da se menja. Sve u svemu, vlasnik je prilično zadovoljan svojom „korsom“ jer, osim za redovno održavanje na svoj automobil ne daje previše novca. Ipak, u skorije vreme planira da je menja jer mu, zbog porodice, treba prostraniji automobil.

šta kažu serviseri:

Po rečima servisera, najbolje „korse B“ proizvedene su nakon redizajna, 2007. godine. Kod njih su rešeni raniji problemi sa korozijom, a i mehanika je dorađena. Kada je u pitanju elektronika, ona je jednostavna i, generalno ne pravi previše problema. Ipak, iskustva govore da domaći vozači najviše problema imaju upravo sa pomenutim EGR ventilom. Njega uništavaju loše gorivo, ulje, ali i nebriga vlasnika, odnosno neredovna zamena ulja i svih filtera.

Kako je reč o prilično skupom delu, potencijalni kupci polovne „korse“ bi svakako trebalo da provere njegovo stanje pre nego što odreše kesu. Iz istih razloga, često strada i protokomer koji je u direktnoj vezi sa EGR ventilom, odnosno ako je EGR neispravan, oštetiće vremenom protokomer i obrnuto.

Problem može biti i takozvani regulator ler gasa koji strada na modelima koji su prešli nešto veću kilometražu, pa svakako i njega treba proveriti pre kupovine. Kada je reč o motorima, izbor je prilično sužen. Za preporuku su benzinci od 1.0 i 1.2 litra, a solidan je i dizelaš od 1.7 litara. Benzinci od 1.4 litra su nešto ređi u ponudi, a po rečima servisera predstavljaju možda i najbolji izbor.

Još jedna bitna stvar na koju treba obratiti pažnju je i donji postroj. Naime, kod ovog modela oslanjanje je direktno na karoseriju (umesto na takozvane „sanke“ kao što je slučaj kod naredne „korse“), pa je u slučaju havarije gotovo nemoguće vratiti ga u prvobitno stanje. Zato se, pre kupovine, treba uveriti da li je izabrani model imao ozbiljniji sudar, a to je najbolje uraditi u servisu, na dizalici. 

Opel Corsa 1.2
Dužina (mm) 3.741
širina (mm) 1.608
Visina (mm) 1.420
Međuosov. rastojanje (mm) 2.443
Prtljažnik (l) 260
Rezervoar (l) 46 

TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski/4 cilindra
Zapremina (cm3) 1.199
Snaga (KS) 65
Obrtni momenat (Nm) 110/ pri 4.000 o/min
Pogon prednji
Menjač ručni, 5-stepeni
Pneumatici 145/80 R13
Potrošnja (l) 6,3
Maksimalna brzina (km/h) 163
Ubrzanje do 100 km/h (s) 14,0
Ubrzanje do 100 km/h (s) 15,4

Istorija modela
„Korsa“ druge generacije predstavljena je još 1993, a proizvodnja je trajala čak do 2000. godine. Za to vreme postala je pravi globalni automobil, pravila se u Evropi, Južnoj Americi, Australiji, Africi, Indiji, Kini i tako dalje.

Proizvodila se u varijantama sa troja i petora vrata, a kasnije je nastala čak i atraktivna kupe varijanta „tigra“. Od motora u ponudi bili su benzinci od 1.0, 1.2, 1.4 i 1.6 litara, kao i štedljivi dizelaši od 1.5 i 1.7 litara. Najprodavanije su bile varijante sa benzinskim agregatima od 1.0 i 1.2 litara, kao i dizelaš od 1.7, pa se te verzije i najčešće mogu naći na tržištu polovnih „korsi“.

Cene delova u zvaničnom servisu cena (din.)
kočioni disk (set) 10.850
kraj spone 6.230
prednji far 10.926
EGR ventil 20.955
vetrobran 19.918
obloga branika 28.078
amortizer 9.720
hauba 32.277
izvor: Opel Komnenović

Zaključak

Problemi sa korozijom i elektronikom mučili su „korsu“ druge generacije sve do redizajna. Ipak, modeli sa kraja proizvodnje vredni su preporuke jer je kod njih ovo ispravljeno. Takođe, ovakva „korsa“ je jednostavna za održavanje. što se tiće delova, kako novih, tako i polovnih, svakako ih ima u dovoljnim količinama, a cene drugih su čak i za naše uslove prilično povoljne. Dakle, kome treba jeftin, i za održavanje povoljan mali gradski automobil, svakako treba da razmisli o „korsi“.  

Učestvujte u diskusiji na temu Opel Corsa 1.2

citaj ceo text

Istorijat

Treća generacija „opel korse“ pojavila se 2000. godine. Naslednik veoma popularne „korse B“ nije daleko odmakao po pitanju dizajna, ali je zato porastao po  svim dimenzijama i dobio je nove i doraene Euro 4 motore. Tokom svog životnog veka za evropsko tržište proizvodila se u verzijama sa troja i petora vrata, a na njenoj tehničkoj osnovi izvedeni su monovolumen „meriva“ i mali kupe-kabriolet „tigra“. Od motora u startu su u ponudi bili bezinci od 1.0, 1.2 i 1.8 litra raspona  snaga od 60 do 125 KS u sportskoj „GSI“ varijanti kao i turbo-dizelaš od 1.7 litara sa 65 i 75 konja.

Već nakon tri godine, 2003. godine, Opel je uradio obiman redizajn ovog modela, a tada je u ponudu uveden savremeni komon-rejl dizelaš od 1.3 litra sa 70 KS,  razvijen u saradnji sa Fijatom. Proizvodnja je prestala vec 2006. godine u korist četvrte, daleko atraktivnije generacije ovog modela.

Detaljan istorijat ovog modela možete procitati ovde.

citaj ceo text
Vaši favoriti ()